Tillsammans med sambon Simon flyttade hon hit från Östersund. Jobben var deras främsta inledande skäl att flytta hit. Men de har stannat för att de inte bara hittade jobben utan livet de ville ha. Hon jobbar på kommunen, han inom Försvarsmakten.
– Vi hade båda avslutat universitetsstudier och valet föll på just Boden eftersom Simon tidigare arbetat här inom Försvarsmakten. Vi har fått ett fantastiskt nätverk av vänner som verkligen har förgyllt vår tillvaro här, berättar Frida. I samband med flytten bidrog de också med en ny liten kommunmedborgare, Alfons.
Nu har hon lämnat över föräldraledigheten till pappa Simon och själv påbörjat sin tjänst som beredskapssamordnare i Bodens kommun.



